Új lakó a villában

 2011.03.05. 20:09

Múlt hét végén szombaton megérkezett az új lakó, aki egy dán lány, 25 éves, és itt fog dolgozni kb 1 évet. Most hogy eltelt egy hét, lassacskán kezdjük hozzászoktatni a szokásokhoz, és szabályokhoz. Mert itt bizony vannak szabályok, de kellenek is mert különben elszabadul a pokol... 

Minden héten van egy hetes. ezen a héten én vagyok, akinek olyan feladatai vannak mint a szemét kivitele, mosogatóról való elpakolás, minden nap a konyhapult letakarítása, és a törölközők cseréje, valamint amennyiben szükséges minden nap a felsöprés. Kicsit csodálkoztam hogy el kell mondani, (jelzem másodszor) hogy mindenki saját magának mosogatja el a koszos edényét, és nem a mosogató mellett gyűjti, ha nem akar mindent egyből elmosni, hanem az asztalán.... 

A másik hogy most mielőtt jött a dán lány, érdekes módon kitakarították egyből a fürdőket. eléggé gucstucstalan volt olyan helyen fürödni, ahol a fal csupa vér.... az pedig amiatt, mert télen szárított vért oldanak fel és azzal permetezik le a gyümölcsfákat, amit a nyulak meg a szarvasok szeretnek, így a vér szaga miatt nem mennek közelébe sem :) (ez a fürdő nem a mi házunkban van, a mi házunkban nincs fürdő - a dán fürdőkultúra nem olyan híres mint pl a  török :P) 

De hogy a munkáról is essen szó, az elmúlt héten nagyon jó munkáink voltak. hétfőtől szerda délig téli kézbenoltást csináltunk hársfát és juhart csináltunk. Nekem kellett betanítani a dán kollegákat, ami azért is vicces, mert én sem oltottam nagyon sokat eddig, de sokkal többet mint az itteniek :). De jó volt kicsit felelősségteljesebb munkát is csinálni :) 

Csütörtökön meg egy arborétum mellett egy metszési kísérletet néztünk meg, ami egy 800 m x 15 m es területen fekszik. itt azt szeretnék megtudni, hogy a különböző fafajokra, azon belül fajtákra milyen hatással van ha különböző módon metszik. Ezután mentünk egy másik faiskolába (metszési bemutatóra), de ezenkívül a nap egyik leglényegesebb pontja az ebéd volt :) amit el kell képzelni az egy pörkölt, csilisbabbal, eddig nem is lenne semmi gond, hiszen még magyarosnak is mondhatnánk, de mikor megkóstolja az ember, érdekes ízvilág kap el :)) Az étel ugyanis édes!!! Ki is derül a végén a turpisság, mégpedig hogy a pörköltbe ők csokit és fahéjat is tesznek. Nem volt annyira rossz mint amilyennek hangzik! 2x szedtem :) sok kenyérrel jó volt :)))

Múlt hét végén 27-én Zsoltit beavattam a geocachingelés rejtelmeibe :) neki tetszik :) akkor 18km-t bicóztunk. Most pénteken pedig, mikor el kellett mennünk a SKAT-hez (helyi adóhatóság) szintén biciklivel mentünk, és akkor ha már ott voltunk, útba ejtettünk jó néhány ládát. Az itteni adóistenről csak annyit hogy ugyanolyan mint az otthoni, gci... 

Nagyon félnek a bevándorlóktól (érthetően) így nekünk, hogy ne 63 hanem csak 8 % adót vonjanak a bérünkből  BIZONYÍTANI kell hogy otthon van bejelentett lakcímünk. Hohó! mondjuk ez tök jó, mert bizony nekünk van egy ilyen kártyánk, melynek lakcímkártya a neve. Igenám, de ezen minden magyarul van írva. Itt jegyzem meg hogy valószínűleg ha külföldiűl is rajtalett volna sem fogaták volna el, mert a dátum 1998-as (tehetek én róla hogy azóta nem költöztem). szóval procedúra: Önkormányzattól kérni egy hivatalos okiratot, miszerint igen, nekem otthon van lakcímem, tehát nem akarok Dániában maradni (ami igaz is), majd mivel a magyar önkormányzatok nem állítanak ki angolul semmit, így ezt el kell vinni egy fordítóirodába, aki ráteszi a pecsét (kb 15-20Ft/karakter!!!), meg mindenféle billogot, utána már csak újra el kell jönni, (kivenni egy szabit) és remélhetőleg visszamenőleg is visszaadják a pénzünket... 

Éljen a Jurópien Júnijó, éljen a bürokreténia...  

Felmentek a repjegy árak... megbeszéltem az egyik főnökkel, hogy húsvétkor én bizony hazamennék egy hétre, hamár akkor lesz a 30. :P Ráadásul itt a húsvét 3 szabadnapot is magában foglal. a dánoknak a nagycsütörtök és nagypéntek is munkaszüneti nap, így 2 nap szabival 1 hetet otthon tölthetek :))) 

Eddig úgy jöttem-mentem, hogy átvonat Malmöbe Koppenhágóból, és onnan Wizzairrel haza Bpre. Csakhogy az összes utazási költséget nézve ez az utazási mód "csak" 10eFttal kerül kevesebbe. úgyhogy az egyenes utat választottam a malévval. így itt felszállok, otthon le, és összevissza háztól házig fogok utazni kb 4 órát (se). na szóval megyek :)))) megvan a jegy :)

Holnap is megyünk geokessingelni, sőt Zsolti egy haverja is jön aki koppenhágában dolgozik. Van egy jó szokása a helyi MÁVnak (DSB), mégpedig hogy a Khága közeli vonatokon minden hónap első vasárnapján ingyenes a menet :) úgyhogy megyünk vonatozni. Ja, a kerékpárszállítás TERMÉSZETESEN ingyenes mindig ezeken a "HÉV"eken... ebből is lehetne otthon tanulni, hogy a kerékpáros közlekedéstől ne elrettentsük az embereket, hanem lehetőséget adjunk... úgyhogy kiválasztottuk a legtávolabbi pontot, ahova ingyen holnap el lehet jutni, és uzsgyi :) 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://cztompika.blog.hu/api/trackback/id/tr322713436

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása